• وبلاگ : معرفي روستاي قزل احمد
  • يادداشت : قزل احمد
  • نظرات : 4 خصوصي ، 2 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + unique 
    ييس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور گفت : با توجه به وجود معادن طلا در آذربايجان شرقي ايجاد و ساخت كارخانه فرآوري اين فلز در استان منجربه پايداري اقتصاد منطقه مي شود.

    موسي نيرومند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اكتشاف 500 كيلوگرم طلاي خالص در روستاي نبي جان كليبر و برآورد ذخيره احتمالي سه تن طلا در اين منطقه از جمله ذخاير طلاست كه ضرورت ايجاد كارخانه را نشان مي دهد، البته اين محدوده اكتشاف شده با توجه به مطالعات زيست محيطي جهت ارايه مجوزهاي لازم فعلا از فعاليت بازمانده است.

    وي اظهار كرد: طلاي زايليگ منطقه اهر كه حفاري هاي اوليه در آن صورت گرفته، كشف محدوده طلاي آلچه قشلاق ورزقان در مسير معدن مس سونگون، اكتشاف طلا و مس در يوزبند روستاي خضركندي اهر، اكتشاف طلاي قزل احمد ميانه و بستان آباد از اكتشافات معدن و محدوده طلا در سال گذشته مي باشند.

    نيرومند همچنين افزود: امسال اكتشاف طلا در چهار محدوده اثبات شده در اطراف اهر هم به پايان مي رسد.

    وي خاطرنشان كرد: بر اين اساس ساخت كارخانه فرآوري طلا در استان ضروري است و براي تحقق بخشي از كار ، محدوده هاي اكتشافي فلزات مختلف از طريق مزايده عمومي به شركت ها و بخش خصوصي واگذار مي شود.

    لينک :

    http://vom.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=5718:1391-01-26-11-57-33&catid=2:1390-05-18-09-15-10&Itemid=18

    + unique 
    قدمت تاريخيش جالب بود . با اينکه ساکن همين روستا بودم ولي تازه متوجه قدمت تاريخيش شدم .